Rozwój innowacyjnej gospodarki wymaga zastosowania nowoczesnych metod, dlatego Powiatowy Urząd Pracy w Mławie wprowadza nową usługę. Proponujemy naszym klientom coaching. Usługę, na którą do tej pory stać było tylko nielicznych i którą z dobrym skutkiem stosują najwięksi pracodawcy na świecie, traktując coaching jako inwestycję wspierającą rozwój człowieka i całej organizacji.
Coaching wywodzi się ze sportu, a dokładnie pierwotnie  dotyczył tenisa ziemnego. Powstał w USA w latach pięćdziesiątych XX wieku, jako sposób wsparcia, trening rozwoju osobistego dla elit chcących poprawić swoje wyniki sportowe. Ze względu na swoją skuteczność, szybko zyskał popularność w wielu innych branżach. Na początku był usługą ekskluzywną i co za tym idzie bardzo drogą, dedykowaną głównie kadrze menedżerskiej. W miarę rozwoju jego popularności, stał się bardziej dostępny, również finansowo, co nie znaczy, że tani. W tym momencie należy podkreślić, ze wszystkie usługi proponowane przez Urząd Pracy są nieodpłatne.
Obecnie coaching jest powszechnie stosowany na całym świecie. Sprawdza się zarówno w korporacjach, jak i w indywidualnym kontakcie z klientem. Coaching nie jest doradztwem, konsultingiem, mentoringiem, szkoleniem czy nauczaniem. To nowoczesna metoda stosowana zarówno w rozwoju indywidualnym, jak i grupowym, bazująca na zasobach klienta. Coaching zakłada stworzenie pewnego rodzaju relacji między  coachem a jego klientem, w której to klient decyduje o celu i kierunku rozwoju, prowadzącym do pożądanej zmiany. To on jest „głównym bohaterem" procesu rozwojowego. Natomiast coach efektywnie towarzyszy klientowi w jego drodze tzn. jest po to, żeby iść z klientem jego drogą, w jego tempie do celu, który sam sobie narzuci. Mimo, że klient w procesie coachingowym ma poczucie sprawstwa,  co zwiększa jednocześnie jego motywację do działania, to jednak cały proces kontroluje coach. To on, za pomocą odpowiednich narzędzi i metod, stymuluje proces rozwoju i podtrzymuje motywację klienta w dążeniu do obranego celu. Cel najkrócej można określić jako dokonanie w życiu klienta pożądanej zmiany, następującej w określonym czasie. Cele mogą być krótko i długofalowe. W zależności od obranego celu i postępów w jego realizacji,  coaching może trwać od 3 do 12 miesięcy w procesie indywidualnym lub grupowym. Spotkania powinny odbywać się optymalnie raz na2 lub 3 tygodnie  i trwać jednorazowo od 30 do 90 minut w przypadku spotkań indywidualnych.  Na czas trwania sesji coachingowej wpływa również liczba osób, w przypadku coachingu grupowego czas sesji znacznie się wydłuża. Należy dodać, że niektóre relacje coachingowe są otwarte i nie mają ustalonego terminu zakończenia. Jest to kwestia dynamiczna, wynikająca z postępów całego procesu. Podajemy tu jednak ramy czasowe zgodnie z regulacjami ICF (International Coach Federation) oraz ICC (International Coaching Community).
Nasi klienci będą mogli skorzystać z tej usługi nieodpłatnie.  Startujemy już w tym miesiącu. Wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu z pracownikami urzędu odpowiedzialnymi za realizację wsparcia coachingowego: Anną Szatkowską, Iloną Sychocką, Grażyną Han. Prosimy o umawianie się na wizytę telefonicznie: (23) 654 52 85, 654 34 01, 655 19 96.