22 stycznia 2015 r. w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy odbyło się spotkanie poświęcone sytuacji młodzieży na rynku pracy, szczególnie tej określanej jako NEET (nie pracującej, nie uczącej się, nie szkolącej się).
![](/documents/162604/0/NEETS/cae7e81a-a8cc-406f-9082-03230cedc9b6?t=1422017761000)
Spotkanie zostało zorganizowane przy współpracy z MARKETING RESEARCH GROUP. Udział w nim wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych. Podczas konsultacji omówiono problematykę przełamywania barier utrudniających podjęcie zatrudnienia przez osoby poniżej 30 roku życia. Narastający problem młodzieży, która nic nie robi i nie ma pomysłu na życie skłania do podjęcia działań nie tyle rozwiązujących tę sytuację, ale przede wszystkim diagnozujących i opisujących powody braku aktywności młodzieży. Dopiero analiza zjawiska, czyli wskazanie dlaczego młodzi ludzie mają problemy z podjęciem zatrudnienia, jakie czynniki wpływają na ich bierność nie tylko zawodową lecz generalnie na bierną postawę życiową, może być punktem wyjścia do planowania działań aktywizujących młodzież. Dyskutowano również o skutecznych kanałach dotarcia do młodych osób, których bierna lub niechętna postawa skutkuje brakiem podejmowania jakichkolwiek kroków w kierunku usamodzielnienia. Najskuteczniejszym kanałem jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, w której na co dzień funkcjonują młodzi ludzie czyli portale społecznościowe. Uczestnicy spotkania zwrócili też uwagę na konieczność udzielenia wsparcia najbliższemu otoczeniu, w którym funkcjonuje młody człowiek, co pozwoli uzyskać lepsze efekty.
Spotkanie zostało zorganizowane przy współpracy z MARKETING RESEARCH GROUP. Udział w nim wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych. Podczas konsultacji omówiono problematykę przełamywania barier utrudniających podjęcie zatrudnienia przez osoby poniżej 30 roku życia. Narastający problem młodzieży, która nic nie robi i nie ma pomysłu na życie skłania do podjęcia działań nie tyle rozwiązujących tę sytuację, ale przede wszystkim diagnozujących i opisujących powody braku aktywności młodzieży. Dopiero analiza zjawiska, czyli wskazanie dlaczego młodzi ludzie mają problemy z podjęciem zatrudnienia, jakie czynniki wpływają na ich bierność nie tylko zawodową lecz generalnie na bierną postawę życiową, może być punktem wyjścia do planowania działań aktywizujących młodzież. Dyskutowano również o skutecznych kanałach dotarcia do młodych osób, których bierna lub niechętna postawa skutkuje brakiem podejmowania jakichkolwiek kroków w kierunku usamodzielnienia. Najskuteczniejszym kanałem jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, w której na co dzień funkcjonują młodzi ludzie czyli portale społecznościowe. Uczestnicy spotkania zwrócili też uwagę na konieczność udzielenia wsparcia najbliższemu otoczeniu, w którym funkcjonuje młody człowiek, co pozwoli uzyskać lepsze efekty.