Generation: Smart. Social competences transmedia bridge to cultivate a new culture for cross-generational collaboration (GSmart).
Projekt nr 2020-1-PL01-KA204-081415, Program Erasmus+
Okres realizacji: 01.12.2020 – 31.08.2023
Organizacje partnerskie:
-
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie – Lider
-
Centre for the innovation and development of education and technology (Hiszpania),
-
Stichting for Education on Agility Liberating Structures (Holandia),
-
Hochschule der Bundesagentur für Arbeit – HdBA (Niemcy),
-
Egitim Kultur ve Sosyal Inovasyon Arastirmalari Dernegi , EKSINOVA (Turcja)
-
Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach
Cel
Celem projektu jest rozwój, testowanie i walidacja innowacyjnego modelu edukacyjnego obejmującego transmedialny program szkoleniowy w zakresie nauczania i uczenia się współpracy międzypokoleniowej poprzez kompetencje społeczne. Ponadto, projekt zakłada przeprowadzenie pracy badawczej dotyczącej współpracy międzypokoleniowej i zapotrzebowania na przezwyciężanie pojawiających się problemów w tym zakresie, a także opracowanie ram metodologicznych w postaci multimedialnego i interaktywnego kursu prezentującego model (program szkoleniowy i know-how w zakresie wykorzystania modelu).
Grupa docelowa
Grupa docelowa projektu obejmuje specjalistów w zakresie nauczania z organizacji partnerskich (trenerzy, nauczyciele, specjaliści wspierający edukację osób dorosłych), którzy zdobędą i rozwiną swoje umiejętności edukacyjne i wypracują innowacyjny model gotowy do wdrożenia
w codziennej pracy.
Rezultaty pracy intelektualnej w projekcie (Intellectual outputs – IO)
-
IO1: Praca badawcza dotycząca współpracy międzypokoleniowej i zapotrzebowania na przezwyciężenie pojawiających się problemów w tym zakresie – dla obecnych i przyszłych potrzeb. Analiza zostanie skierowana do grup docelowych projektu.
-
IO2: Zaprojektowanie i skonstruowanie innowacyjnego modelu edukacyjnego obejmującego trans medialny program szkoleniowy w zakresie nauczania i uczenia się współpracy międzypokoleniowej poprzez kompetencje społeczne. Model odnosi się do wyzwań, z jakimi muszą mierzyć się współczesne społeczeństwa sieciowe - w środowiskach pracy oraz w życiu codziennym. Zawiera transmedialne podejście do procesów kształcenia: technologie cyfrowe, aktywizujące metody nauczania i uczenia się oraz społeczne uczenie się.
-
IO3: Ramy metodologiczne – dostarczone przez platformę MOOC. Multimedialny i interaktywny kurs prezentujący innowacyjny model współpracy międzypokoleniowej z wykorzystaniem kompetencji społecznych. Opracowanie obejmie program szkoleniowy oraz know-how w zakresie wykorzystania modelu edukacyjnego – na rzecz grup docelowych projektu.