22 stycznia 2015 r. w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy odbyło się spotkanie poświęcone sytuacji młodzieży na rynku pracy, szczególnie tej określanej jako NEET (nie pracującej, nie uczącej się, nie szkolącej się).
Spotkanie zostało zorganizowane przy współpracy z MARKETING RESEARCH GROUP. Udział w nim wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych. Podczas konsultacji omówiono problematykę przełamywania barier utrudniających podjęcie zatrudnienia przez osoby poniżej 30 roku życia. Narastający problem młodzieży, która nic nie robi i nie ma pomysłu na życie skłania do podjęcia działań nie tyle rozwiązujących tę sytuację, ale przede wszystkim diagnozujących i opisujących powody braku aktywności młodzieży. Dopiero analiza zjawiska, czyli wskazanie dlaczego młodzi ludzie mają problemy z podjęciem zatrudnienia, jakie czynniki wpływają na ich bierność nie tylko zawodową lecz generalnie na bierną postawę życiową, może być punktem wyjścia do planowania działań aktywizujących młodzież. Dyskutowano również o skutecznych kanałach dotarcia do młodych osób, których bierna lub niechętna postawa skutkuje brakiem podejmowania jakichkolwiek kroków w kierunku usamodzielnienia. Najskuteczniejszym kanałem jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, w której na co dzień funkcjonują młodzi ludzie czyli portale społecznościowe. Uczestnicy spotkania zwrócili też uwagę na konieczność udzielenia wsparcia najbliższemu otoczeniu, w którym funkcjonuje młody człowiek, co pozwoli uzyskać lepsze efekty.
Spotkanie zostało zorganizowane przy współpracy z MARKETING RESEARCH GROUP. Udział w nim wzięli przedstawiciele organizacji pozarządowych. Podczas konsultacji omówiono problematykę przełamywania barier utrudniających podjęcie zatrudnienia przez osoby poniżej 30 roku życia. Narastający problem młodzieży, która nic nie robi i nie ma pomysłu na życie skłania do podjęcia działań nie tyle rozwiązujących tę sytuację, ale przede wszystkim diagnozujących i opisujących powody braku aktywności młodzieży. Dopiero analiza zjawiska, czyli wskazanie dlaczego młodzi ludzie mają problemy z podjęciem zatrudnienia, jakie czynniki wpływają na ich bierność nie tylko zawodową lecz generalnie na bierną postawę życiową, może być punktem wyjścia do planowania działań aktywizujących młodzież. Dyskutowano również o skutecznych kanałach dotarcia do młodych osób, których bierna lub niechętna postawa skutkuje brakiem podejmowania jakichkolwiek kroków w kierunku usamodzielnienia. Najskuteczniejszym kanałem jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, w której na co dzień funkcjonują młodzi ludzie czyli portale społecznościowe. Uczestnicy spotkania zwrócili też uwagę na konieczność udzielenia wsparcia najbliższemu otoczeniu, w którym funkcjonuje młody człowiek, co pozwoli uzyskać lepsze efekty.