Zmiany w tym zakresie były wprowadzone 31 marca 2020r. w związku z epidemią wirusa COVID-19, wraz wejściem w życie tzw. Tarczy 1.0 czyli ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Przepisy ustawy zakładały, że terminy w postępowaniach administracyjnych oraz sądowych w okresie stanu zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii nie biegną, czyli nie rozpoczynają swojego biegu, a jeżeli zdążyły rozpocząć swój bieg, ulegają zawieszeniu. Dotyczyło to m.in.
- terminów na wniesienie odwołania od decyzji administracyjnej,
- usunięcia braków formalnych podania,
- wniesienia zażalenia na postanowienie wydane w postępowaniu administracyjnym
- terminów na wypowiedzenie się strony w postępowaniu administracyjnym
- zawieszenia terminów określonych w zawiadomieniach o niezałatwieniu sprawy.