Grupą odbiorców prezentowanych treści byli doradcy zawodowi, agencje zatrudnienia, pracownicy HR, specjaliści z obszaru rynku pracy, pracodawcy, jak również zainteresowani pracownicy. Podczas spotkania, zaproszeni do udziału eksperci rozmawiali o zatrudnianiu osób powyżej 50 roku życia, dzielili się swoim doświadczeniami na tym polu, a także dobrymi praktykami stosowanymi w przedsiębiorstwach odnośnie zatrudniania osób 50+.
W dyskusji zostały poruszone zalety związane z pracą osób w wieku dojrzałym, jak również bariery wynikające z ich zatrudniania.
W wyniku wymiany zdań ustalono, iż podejście pracowników 50+ do kwestii pracy nie jest jednorodne, a w grupie tej znajdą się osoby bardzo zainteresowane rozwojem zawodowym oraz podejmowaniem nowych wyzwań w pracy, ale też takie, które nie są zainteresowane zatrudnieniem w ogóle. Nastawienie samych pracodawców na przestrzeni lat zmienia się w tej kwestii i coraz chętniej zatrudniają oni osoby w grupie wiekowej 50+. Pomimo barier jakie związane są z ich zatrudnianiem, takich jak, np. zły stan zdrowia, pracodawcy zgodnie twierdzą, iż dojrzali pracownicy mają wiele zalet i mogą w sposób znaczący wzbogacić kadrę niejednej firmy. Wśród dobrych stron, związanych z pracą osób powyżej 50 roku życia, eksperci wymieniali lojalność, obowiązkowość oraz punktualność. Pracownicy dojrzali wykazują się także większą sumiennością i lepszym przygotowaniem do pracy czy samej rozmowy kwalifikacyjnej aniżeli ich młodsi koledzy. Jedną z większych wartości zatrudniania osób w tej kategorii wiekowej uznano także możliwość wymiany doświadczenia i wiedzy między pokoleniami, a także uczenie nowych pracowników wartościowych postaw w pracy.