Język urzędowy – czy może być przyjazny? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy szkoleń organizowanych przez pracowników Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach. W okresie od 26 września 2018 roku do 25 stycznia br. doradcy zawodowi Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej przeprowadzili 6 edycji.
Program obejmował następujące zagadnienia:
-Podstawowe cechy języka urzędowego.
-Badania i analizy dotyczące przystępności tekstów urzędowych.
-Wskazówki jak formułować skuteczne wypowiedzi.
Zajęcia miały charakter warsztatowy. Uczestnicy nie tylko poznali zasady prostego i zrozumiałego języka. Mieli również możliwość zastosowania ich podczas ćwiczeń. Konkretne przykłady pomogły zobrazować, co utrudnia zrozumienie komunikatów urzędowych, jak ważne jest sformułowanie informacji oraz jak jej konstrukcja graficzna wpływa na odbiór. Podstawowy wniosek, jaki nasuwał się po każdej z edycji, to prosty język w komunikacji z klientem publicznych służb zatrudnienia sprzyja skuteczności realizowanych zadań.
Uczestnicy podkreślali, że udział w szkoleniu przyczynił się do pogłębienia wiedzy i doskonalenia umiejętności pisania prostszych pism. Wiele osób zwróciło uwagę na nowe spojrzenie na język, jakim posługują się w kontakcie z klientem.
Oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem pracowników powiatowych urzędów pracy naszego województwa. W szkoleniach wzięło udział 76 osób.
Program obejmował następujące zagadnienia:
-Podstawowe cechy języka urzędowego.
-Badania i analizy dotyczące przystępności tekstów urzędowych.
-Wskazówki jak formułować skuteczne wypowiedzi.
Zajęcia miały charakter warsztatowy. Uczestnicy nie tylko poznali zasady prostego i zrozumiałego języka. Mieli również możliwość zastosowania ich podczas ćwiczeń. Konkretne przykłady pomogły zobrazować, co utrudnia zrozumienie komunikatów urzędowych, jak ważne jest sformułowanie informacji oraz jak jej konstrukcja graficzna wpływa na odbiór. Podstawowy wniosek, jaki nasuwał się po każdej z edycji, to prosty język w komunikacji z klientem publicznych służb zatrudnienia sprzyja skuteczności realizowanych zadań.
Uczestnicy podkreślali, że udział w szkoleniu przyczynił się do pogłębienia wiedzy i doskonalenia umiejętności pisania prostszych pism. Wiele osób zwróciło uwagę na nowe spojrzenie na język, jakim posługują się w kontakcie z klientem.
Oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem pracowników powiatowych urzędów pracy naszego województwa. W szkoleniach wzięło udział 76 osób.